Blog

Forlænget weekend i autocamper til Sjælland
8. september 2021

Turen startede fra Jels til en DACF plads ved Rødvig, vi kunne ikke helt finde pladsen, men kom til at holde helt ned til vandet.
Der spiste vi det sushi, som vi havde hentet på vejen.

Faxe Kalkbrud – Autocampertur til Sjælland

Dagen efter kørte vi til Faxe kalkbrud, som vi havde hørt rigtig meget om. Det var virkelig også flot vand og Mavill fik lov til at lege arkæolog, hvor han hamrede i stenen for at se efter forsiler.

Tinka Tårnet

Vi spiste hurtig middags mad i autocamperen og kørte derefter til Skovtårnet, der er en del af Adventur park, hvor man kan klatre i træer og komme ud på lange svævebaner.
Vi tog dog kun “Tinka Tårnet” som vi kalder det i vores familie, efter den var en med i en dyst i Tinka julekalenderen. Her var der også et flot udsyn, hvor trænerne pludselig blev helt små.

København

Dagen efter ville vi ind til København, så vi ledte efter en autocamper plads, så tæt på København som muligt og med en form for offentlig transport. Vi kørte hen til Greve Marina, hvor vi fik en god plads i nærheden af Havnekontoret, toiletterne og bad. Mener vi gav 150 kr. pr overnatning, det var med strøm og bad.

Autocampertur til Sjælland

Vi købte et Copenhagen Card som kan fås fra 24 – 120 timer, hvert kort giver samtidig adgang til 2 børn under 3 år. Vi valgte et 48 timers kort, det gælder til rigtig mange forlystelser og alt offentlig transport.

Amalienborg

Vi startede dagen med at gå ca. 3 km ind til Hundige station, vi fortrød lidt vi ikke havde taget cykler med. Så tog vi S-banen ind til Københavns Hovedebanegård. Her kørt vi videre med Metroen til Kongens Nytorv, hvor vi gik det sidste stykke frem til Amalienborg, vi kom lige til vagtskifte. Da kortet gav os gratis entre på Amalienborg museum gik vi derind og fik set dette. Der så vi en masse omkring den kongelig historie, jeg var meget imponeret af hvor flotte lofterne var og hvor forskellige alle rummene var indrettet.

Derefter gik vi en tur langs kanalerne, så Operahuset og det flotte springvand ved Amaliehaven.

Autocampertur til Sjælland

Vi gik ned til Nyhavn hvor der nu var tid til en is, vi ville egentlig have taget en metro båd rundt, men den rigtige kom aldrig når vi var der. Så vi gik ned til Strøget i stedet for. Der kom vi forbi
Guinness World Records Museum der også var gratis når vi havde kortet. Derudover var der gratis adgang ved The Mystic Exploratorie.

Det var især spændende for børn og barnlige sjæle og man kan også prøve en masse forskellige spil mm.

Til sidst tog vi i Tivoli hvor der blev prøvet en masse forlystelser og spist noget lækkert mad. Indgangen til Tivoli er også med i kortet. Vi tog Metroen tilbage, da Tivoli lukkede og S-toget til Hundige hvor vi så lige skulle gå de 3 km hjem til autocamperen igen. Det blev til 30.000 skridt den dag.

København Zoo

Næste dag nød vi en stille morgen stund med morgenmad i autocampere med udsigt ud over vandet.

Derefter tog vi S-toget ind til Hovedbanegården. Vi tog en metro ud til Nyhavn og hoppede på en guidet kanalrundfart. Med den sejlede vi rundt og så alle særværdighederne fra vandet af og nød det gode vejr.

Efterfølgende tog vi igen Metroen ud til til Frederiksberghave, hvor vi gik ud til Københavns Zoo. Der var lidt langt, men man kunne vælge at tage en bus, det gjorde vi på vejen hjem. Vi fik set alle dyr og især Pandaerne som jeg især var kommet for at opleve. Indgangen var også med i kortet.

Autocampertur til Sjælland

Vi fandt en bus der kørte helt tilbage til Hovedebanegården, hvor vi der kunne tage S-toget til Hundige.

Vi havde valgt at spise på en resturent ved Marinen, den hed Fregatten, dette fortrød vi ikke det var virkelig godt og en god service og vi kunne bare trille ud i autocamperen.