Blog

Øhop i autocamper sommeren 2020
17. februar 2021

Sommeren 2020 blev for alle en noget anderledes tid end vi er vant til. Men dette åbnede også op for at vores fantastiske hjemland kunne danne rammerne for årets sommerferie.

For os betød det en tur i autocamper, hvor vi allerede hjemmefra havde besluttet, at der skulle besøges nogle af de skønne øer, vores land har at byde på. Vi lagde ud med at besøge Svendborg og gik en tur i gaderne, imens vi ventede på, at færgen til Ærø kom. Vi havde booket færgen hjemmefra for at være sikre på at komme med, da der var mange andre, der havde fået samme ide. Selve turen ind på færgen gik smertefrit, og personalet på færgen var super professionelle til at guide de store vogne på plads.

Vi brugte resten af dagen samt den efterfølgende formiddag på skønne Ærø, hvor vi fik besøgt Rise bryggeri. Vi fik set lidt af den fantastiske ø både fra vognen og på gåben. Om eftermiddagen gik turen videre til Langeland. Her nåede vi at komme ud og se de vilde heste samt besøgt Dovns klint. Vi overnattede på en autocamperplads ned til en lystbådshavn. Her var der var fine toilet- samt badefaciliteter.

Næste morgen startede tidligt, og vi tog færgen fra Langeland og videre til Lolland-Falster. Der blev nydt en runder-med-Brunner om bord på færgen. Klokken 11.00 var vi klar til at besøge Ramboline i Knuthenborg Safaripark, og vi nød, at man kunne have vognen med rundt i hele parken. Det eneste tidspunkt, vi blev mødt af lidt problemer, var, da cyklerne skulle afmonteres i sidste øjeblik, inden vi kunne besøge tigerne. For alle ved jo, at tigere spiser cykler 😉

Krokodille Zoo

Dagen efter besøgte vi Krokodille Zoo på Falster og blev overrasket over at møde sådan en lille, og for os, ukendt perle. Efter et par timer satte vi næsen videre mod Gisselfelds smukke skove for at bestige det berømte Tinka-tårn aka Skovtårnet. Der var en masse andre, der havde fået samme ide. Men da vi var der sent på eftermiddagen, var der ingen kø, og vi kunne gå direkte ind. Det var en super god oplevelse og helt sikkert noget, vi kan anbefale både for børn og voksne. Vi vil dog anbefale, man får en hel dag her. Dette for også at prøve nogle af de andre forlystelser selve Camp Adventure har at byde på. Helt tilfældigt blev aftenens overnatning hos den plads, hvor Dansk Autocamperforening havde ét af deres træf. Så vi blev taget super godt imod og fik hørt nogle gode historier.

Øhop i autocamper

Vi besøgte herefter skønne Møn. Vi satte vognen mod Møns klint, men det var der også ca. 1000 andre, der havde gjort. Så vi måtte nøjes med at se det fra parkeringspladsen og satte kursen mod Isle of Møn Sprits. Vi dukkede op lidt for tidligt og nød ventetiden ude på terrassen. Da vi kom ind, fik vi en fantastisk gennemgang af, hvordan de producerede deres gin med lokale urter fra selve øen. Og vi fik selvfølgelig lidt (læs: mange!) gode smagsprøver, før vi valgte at tømme butikken, inden vi skulle videre.

Aftenens overnatning blev hos Vesterhave Vingård ved Kaarebaeksminde, en super lækker plads der har fået gode anbefalinger på Pintrip og det er så fortjent! De har vores varmeste anbefalinger.
Dagen efter tog vi turen over Danmarks største ø og tog turen direkte over Sjælland og stoppede tidligt i den lille stationsby Ejby på Fyn. Her nød vi vores en fantastisk solskinsdag ved poolen og lidt lokal mad om aftenen. En hyggelig lille campingplads ud til vandet med gode faciliteter for både voksne og børn.

Feriens højdepunkt for os var dog et besøg på Knaplund destilleri hvor vi om aftenen skulle til Cocktail night. Det var med flere forskellige cocktails, rundvisning i destilleriet, food truck og live musik. En fantastisk aften og en god afslutning på en perfekt ferie rundt i camper, hvor vi fik set lidt af det vores skønne hjemland har at byde på.