Blog

Vinterferie i autocamper
24. februar 2021

Så er vinterferie startet for os. Vi skulle lige sælge en autocamper her til formiddag, så kunne vi komme afsted. Nu er vi trillet afsted og første stop bliver Ringkøbing havn. Vi har en ide om vi skal ende i Skagen, men med et nyt sted hver dag.

Nyt sted i dag Thyborøn, vi holder på Thyborøn camping hvor vi har strøm så vi kan spare lidt på gassen har brugt over 1/2 flaske siden i går.

Sneen faldt…

Så blev det rigtig vinterferie med sne, men det skulle ikke forhindre os i at opleve noget.
I morges startede turen med, at tage færgen fra Thyborøn til Agger. Agger var en lille by vi kørte hurtig videre. Næste stop var Cold Hawaii surfernes paradis Klitholm, der måtte jeg selv gå rundt, da drengene syntes det var for koldt (det blæste også godt). Vi kørte videre til Hanstholm, hvor vi har brugt lang tid ved Bunkermuseum Hanstholm. Vi kunne kun se det ude fra, men det var også sjovt. Nu holder vi for natten tæt på Hanstholm havn.

Gutterne på kutterne i vinterferie

Idag startede vi med Hanstholm fyr, hvor vi var oppe og nyde den rigtigt fine udsigt. Derefter gik turen til Hamborg! Vi syntes det var lidt sjovt der var en by der hed Hamborg i Danmark. Derefter kørte vi ud for at besøge Gutterne fra Kutterne på Torup strand, vi så mest både. Niels gik mest op i hvordan de blev trukket op, så vi ventede en rum tid på der skulle komme en hjem, da der var en der sagde “der er en der ikke er kommet hjem endnu” men hvis vi skulle nå til Blokhus inden det blev mørkt kunne vi ikke vente mere.

Skagen rundt

I Nat har været meget blæsende, så vi har ikke sovet så meget. Men da vi stod op skulle vi ud på Grenen, igen meget vådt og blæsende og svært terræn. Mavill kunne slet ikke se meningen med det, selvom vi så en sød sæl.
Så pakkede vi gamle tante og kørte rundt i Skagen, fik nogle billeder fra bilen af Michael og Anne Ancher hus, vandtårnet, de Små røde huse ved havnen, derefter kørte vi til Gammel Skagen. Det havde nok været mere hyggeligt, hvis det hele ikke var så vådt. Nu er vi kørt til Frederikshavn palmestrand, der er nu ikke mange palmer men en fin havn med mulighed for strøm og fine toilet forhold.

På vejen hjem fra vinterferie

Dagen startede efter morgenmaden, med at vi skulle ud og se seværdigheder i Frederikshavn. Først kørte vi ned til den store havn hvor Niels var meget fascineret af en boreplatform. Vi så også en mindre færge til Læsø og en større vi ikke lige kunne se hvor gik hen.
Derefter kørte vi ud til Pikkerbakken( det hed den!). Der var en super skøn udsigt, men havde nok været endnu flottere, hvis det ikke havde været diset.
Vi så også en enkelt bunkers, der var også et museum, men vi syntes vi havde set nok på vores tur og var blevet ret træt af sne og sjap, så vi vil sydpå. Turen gik nu til Århus, hvor vi havde en aftale. Derefter tog vi alle ud og hyggede i Gamle Tante på Århus Marina som virkelig er flot.